پدیده صدا و تصویر ایرانیان

سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس

قیمت سیستم کنفرانس | خرید سیستم کنفرانس | مشاوره طراحی اجرا


تماس با ما

سیستم کنفرانس

امروزه سیستم کنفرانس اتاق جلسات در بسیاری از اماکن اداری ، تجاری ، شرکت ها و ساختمان های عمومی از جمله سازمان های دولتی و خصوصی ، هتل ها ، بیمارستان ها ، فرودگاه ها و… جهت برگزاری جلسات و ملاقات های حضوری  جزء لاینفک و ضرروی محسوب می شوند.

نیاز روز افزون جوامع بشری به تعاملات و به اشتراک گزاری اطلاعات و بررسی فرایند ها مدیریتی و گزارشات درون سازمانی بر اهمیت وجود فضایی مناسب با تجهیزاتی کاربردی برای برگزاری جلسات و کنفرانس ها افزوده است.

اکنون با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در زمینه تجهیزات صوتی و تصویری امکانات و قابلیت های گسترده ای جهت برگزاری چنین جلساتی فراهم آمده. که ممکن است که در بسیاری از مواقع موجب سردرگمی شما در انتخاب بهترین و مناسب ترین تجهیزات با توجه به نیازها و بودجه ی شما شود.

ما در اینجا سعی داریم با ارائه مطالب و توضیحاتی در خصوص انواع کنفرانس و تجهیزات مورد نیاز یک سالن جلسات شما را در انتخاب تجهیزات مناسب با نیازها و بودجه ی شما راهنمایی نماییم.

سیستم کنفرانس چست؟

به مجموعه ای از تجهیزات گفته می شود که در جهت بهبود کیفیت صدا و در بسیاری مواقع جهت سهولت در آرشیو و بایگانی تصویری و صوتی جلسات از آنها استفاده میشود.

  • بهبود کیفیت صدا
  • سهولت در آرشیو صدا و تصویر جلسات

سیستم کنفرانس از چه اجزایی تشکیل میشوند؟

تجهیزات سالن کنفرانس با توجه به تکنولوژی استفاده شده در آنها از اجزای مختلفی تشکیل میشوند که هر یک امکانات و قابلیت های متفاوتی در اختیار کاربران قرار میدهد و همه ی آنها از چهار بخش اصلی زیر تشکیل شده اند:

  • میکروفن ریاست جلسه
  • میکروفن شرکت کننده
  • منبع تغذیه و مرکز کنترل کنفرانس
  • کابل ارتباطی کنفرانسی

سیستم کنفرانس

علاوه بر تجهیزات اصلی  تجهیزات جانبی دیگری نیز وجود دارند که میتوانند با اضافه شدن به سالن کنفرانس قابلیت ها و امکانات بیشتری را برای ما فراهم نمایند. از جمله این تجیهزات عبارتند از:

  • سیستم اتوتراکینگ و تصویربرداری اتوماتیک
  • سیستم صوت جانبی سالن کنفرانس
  • سیستم مانیتورینگ و پخش تصویر سالن کنفرانس
  • سیستم ترجمه همزمان
  • قابلیت رای گیری برای شرکت کنندگان در جلسات
  • سیستم ویدئو کنفرانس


سیستم کنفرانس تلویک

سیستم کنفرانس سری D-CERNO مارک TELEVIC

مشخصات فنی :

  • دارای کنسول میکروفن و منبع تغذیه با کلید های کنترل لمسی
  • طراحی زیبا و منحصر به فرد
  • دارای پردازشگر دیجیتال
  • ساپورت 50 عدد میکروفن کنفرانس
  • قابلیت ارتقاء تعداد میکروفن ها تا 150 یونیت
  • دارای بلندگوی داخلی با کیفیت و صدای بسیار شفاف و رسا
  • دارای نشانگر فعال و غیر فعال بودن بر روی میکروفن ها
  • دارای گوزن های 30 و 50 سانتی متری
  • اتصال از طریق کابل شبکه
  • دارای پورت مجزای LAN جهت اتصال به کامپیوتر
  • دارای ولوم تنظیم کننده صدا همراه خروجی مجزای هدفون
  • دارای کلید لمسی جهت تنظیم صدا
  • دارای دو پورت USB جهت ضبط صدا
  • پشتیبانی از قابلیت اتوتراکینگ جهت تصویر برداری اتوماتیک
  • الگوی گیرایی کاردیوئید
  • امکان کنترل از طریق وب
  • امکان استفاده از براکت جهت نصب ثابت در میز
  • عدم تجمع باکتری بر روی کنسول
  • امکان مخفی نمودن کابل های اتصالی
  • نصب راحت و سریع بدون نیاز به پیکربندی

قیمت سیستم کنفرانس:

همانطور قبلا گفته شد تجهیزات سالن جلسات از اجزا و امکانات مختلفی تشکیل میشنوند و بدهیست که هر چه امکانات و قابلیت های یک محصول بیشتر باشد و از تکنولوژی بالاتری برخوردار باشد قیمت آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. همچنین از سایر عوامل تاثیر گذار در قیمت این تجهیزات میتوان به برند ، کشور سازنده، خدمات پس از فروش و … اشاره نمود. عوامل موثر در قیمت سیستم کنفرانس عبارتند از:

1. تکنولوژی استفاده شده در سیستم کنفرانس (آنالوگ یا دیجیتال)

تجهیزات کنفرانس آنالوگ به دلیل تکنولوژی ساده ای که در آن ها بکار رفته است و نیز به دلیل امکانات و قابلیت هایی محدودی که دارند از قیمت به مراتب ارزانتری نسبت به تجهیزات کنفرانس دیجیتال برخوردار هستند. از دیگر مزایای تجهیزات کنفرانس آنالوگ میتوان به نصب و کاربری آسان آنها اشاره نمود.

بنابراین همواره کارشناسان ما در واحد فروش تجهیزات کنفرانس توصیه میکنند در صورتی که به امکاناتی مانند تصویربرداری اتوماتیک و رای گیری و … احتیاج ندارید و فقط جهت تقویت صدای سخنرانان و حاضرین در جلسه تمایل به خرید سیستم کنفرانس دارید، تجهیزات کنفرانس آنالوگ بهترین گزینه برای شما هستند.

2. قابلیت های و امکانات

قابلیت ها و امکانات تجهیزات کنفرانس تاثیر بسزایی در قیمت سیستم کنفرانس دارند بطوری که هرچه این امکانات بیشتر باشد به مراتب قیمت سیستم کنفرانس نیز افزایش میابد.

در ذیل به تعدادی از این قابلیت ها اشاره مینماییم:

  • اتوتراکینگ یا تصویر برداری اتوماتیک
  • رای گیری و گزارش آرای شرکت کنندگان در جلسات
  • آیدی کارت و شخصی سازی تجهیزات کنفرانس جهت حضور غیاب اعضای شرکت کننده در جلسات
  • نمایشگر لمسی و غیر لمسی داخلی تجهیزات کنفرانس
  • قابلیت ترجمه همزمان
  • تعداد میکروفن قابل پشتیبانی توسط هر منبع تغذیه
  • قابلیت ضد نویز بودن میکروفن ها
  • تعداد و نوع دوربین های قابل پشتیبانی توسط منبع تغذیه

3. کیفیت صدا و کیفیت لوازم و متریال استفاده شده در سیستم کنفرانس

کیفیت صدای خروجی تجهیزات کنفرانس به نوع ، سایز و تعداد بلندگوهای موجود در هر کنسول کنفرانس و نیز نوع کپسول میکروفن بکار رفته در آن بستگی دارد که هر یک از آن ها میتواند مولفه ای موثر در قیمت سیستم کنفرانس باشد.

4. برند و کشور سازنده

همانطور که میدانید امروزه برندهای مختلفی از تجهیزات کنفرانس در بازار عرضه میشود. بسیاری از این برندها کالاهای بی نام و نشان و نا معتبری هستند که از چین و وارد کشور شده و هر یک به نام ها و برندهای مختلفی در کشور به فروش میرسند.

همچنین بسیاری از تجهیزات کنفرانس با برندهای معتبر اروپایی و آسیای شرقی در چین کپی برداری شده و با کیفیت بسیار پاییتنتر از برند اصلی و به قیمت به مراتب ارزانتر در بازار عرضه میشوند.

لذا توصیه مشود در صورتی که بودجه لازم برای خرید سیستم کنفرانس با برند معتبر اروپایی و آسیای شرقی را ندارید به هیچ عنوان به سراغ نسخه های کپی شده چینی آن ها نروید و سعی کنید از برندهای ارازنتر ولی معتبر ایرانی و یا چینی درجه یک استفاده نمایید.

در ذیل به تعدادی از برندهای معتبر تجهیزات کنفرانس موجود در بازار ایران اشاره مینماییم:

  • تجهیزات کنفرانس تلویک (ساخت کشور بلژیک)
  • تجهیزات کنفرانس بوش (ساخت کشور آلمان)
  • تجهیزات کفنرانس کریتور ( ساخت کشور چین-درجه یک)
  • سیستم کنفرانس رستمومنت (ساخت کشور چین-درجه یک)
  • تجهیزات کنفرانس جی تی آر JTR (ساخت کشور چین-درجه یک)
  • سیستم کنفرانس صامع (ساخت کشور ایران)

بنابراین همواره کارشناسان ما در واحد فروش تجهیزات کنفرانس توصیه میکنند در صورتی که به امکاناتی مانند تصویربرداری اتوماتیک و رای گیری و … احتیاج ندارید و فقط جهت تقویت صدای سخنرانان و حاضرین در جلسه تمایل به خرید سیستم کنفرانس دارید، تجهیزات کنفرانس آنالوگ بهترین گزینه برای شما هستند.تجهیزات

5. خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش و مدت گارانتی یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت یک کالا می باشد. بسیاری از تجهیزات کنفرانس موجود در بازار دارای گارانتی های نامعتبر و متفرقه بوده و به همین دلیل ممکن است نسبت به کالای مشابه با گارانتی معتبر از قیمت پایین تری برخوردار باشند.

لذا هنگام خرید تجهیزات کنفرانس حتما به گارانتی و خدمات پشتیبانی محصول دقت نمایید.

در ایران تجهیزات کفنرانس صامع یکی از بهترین خدمات پشتیبانی و گارانتی را دارد. بطوری که این شرکت برای کلیه محصولات خود مدت دو سال گارانتی تعویض و ده سال خدمات پس از فروش ارائه میدهد.

بنابراین همواره کارشناسان ما در واحد فروش تجهیزات کنفرانس توصیه میکنند در صورتی که به امکاناتی مانند تصویربرداری اتوماتیک و رای گیری و … احتیاج ندارید و فقط جهت تقویت صدای سخنرانان و حاضرین در جلسه تمایل به خرید سیستم کنفرانس دارید، سیستم های کنفرانس آنالوگ بهترین گزینه برای شما هستند.

سیستم کنفرانس رسمومنت

سیستم کنفرانس سری 2700 مارک RESTMOMENT

مشخصات فنی :

  • امنیت بالا جهت جلوگیری از شنود توسط افراد غیر مجاز
  • پشتیبانی از حداقل 150 میکروفن کنفرانس با یک منبع تغذیه
  • قابلیت سخنرانی 7 شرکت کننده به صورت همزمان
  • قابلیت ضبط صدا بر روی SD-CARD و USB
  • قابلیت اتصال به رکورد صدا و تصویر
  • حداکثر فاصله بین منبع تغذیه و میکروفن ها 150 متر
  • دارای نمایشگر LED
  • امکان اتصال به انواع دوربین روباتیک
  • دارای یک بلندگوی داخلی با کیفیت
  • دارای خروجی هدفون
  • کابل 2متری 8 پین مقاوم در برابر جابجایی
  • امکان اتصال به کامپیوتر ، پخش صوت ، آمپلی فایر ، بلندگو ، میکروفن و هدفون

خرید سیستم کنفرانس

برای انتخاب و خرید سیستم کنفرانس مناسب باید به سه موضوع توجه داشته باشیم:

1- بودجه ی ما برای خرید سیستم کنفرانس چه مقدار است؟

همانطور که در بخش قیمت سیستم کنفرانس گفته شد بودجه مورد نیاز برای خرید سیستم کنفرانس به عواملی همچون تکنولوژی بکار رفته در تجهیزات ، امکانات و قابلیت ها ، برند ، کشور سازنده و خدمات پس از فروش آن بستگی دارد.

اگر محدودیت در بودجه دارید به نکات زیر توجه فرمایید:

  • بجای خرید سیستم کنفرانس فیک و نامعتبر، از برندهای داخلی معتبر و ارزان قیمت خرید کنید.
  • اگر فقط تقویت صدای شرکت کنندگان برای شما هم است و سایر قابلیت ها برای شما کارایی ندارد به سراق خرید سیستم کنفرانس آنالوگ بروید.
  • هنگام خرید به مدت گارانتی و خدمات پس از فروش توجه ویژه داشته باشید.

2- هنگام خرید سیستم کنفرانس چه امکانات و قابلیت هایی برای ما ضرروی است؟

اکثر تجهیزات کنفرانس از نظر تعداد و برخی قابلیت ها امکان ارتقاء دارند بنابراین هنگام خرید سیستم کنفرانس حداقل چیزی که مورد نیاز هست را درنظر بگیرید و افزایش تعداد و قابلیت ها را در بودجه های آتی تهیه نمایید. مواردی که می توان پس از خرید سیستم کنفرانس به یک آن اضافه نمود:

  • دوربین و لوازم مورد نیاز جهت تصویر برداری اتوماتیک
  • سیستم ترجمه همزمان
  • سیستم رای گیری اکسترنال
  • سیستم صوت جانبی سالن کنفرانس
  • پنل های رومیزی VSP
  • سیستم مانیتورینگ و پخش تصویر
  • افزایش تعداد میکروفن های شرکت کننده و ریاست جلسه

3- چه محدودیت هایی به لحاظ قوانین و مقررات برای خرید داریم؟

در بسیاری از سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی قوانین و دستورالعمل هایی هنگام خرید تجهیزات الکترونیک وجود دارد که محدودیت هایی برای خرید سیستم کنفرانس ایجاد میکند. در ذیل به تعدادی از این محدودیت ها اشاره میکنیم:

  • خرید سیستم های کنفرانس ایرانی بجای کالاهای مشابه خارجی
  • خرید سیستم کنفرانس باسیم بجای سیستم های کنفرانس بیسیم بدلیل مسائل امنیتی
  • خرید سیستم کنفرانس از شرکت های خاص با مجوزهای لازم
  • خرید سیستم کنفرانس آنالوگ بنا به دلایل امنیتی بیشتر

سیستم کنفرانس سری TS-1502 مارک صامع

سیستم کنفرانس صامع

مشخصات فنی :

  • قابلیت تصویربرداری اتوماتیک با دوربین روباتیک مولتی پروتوکل
  • قابلیت اتصال به پروسسور دیجیتال جهت اتوتراکینگ
  • توان کنترل و سوئیچ کردن 6 دوربین روباتیک
  • دارای 4 خط ورودی هر خط 30 میکروفن و جمعا 120 میکروفن بر روی هر منبع تغذیه
  • قابل ارتقاء تا 5 منبع تغذیه و جمعا 600 میکروفن
  • جذب صدای مطلوب توسط میکروفن پترن کاردیوئید
  • دارای شفت میکروفن 40 سانتی متری
  • دارای LED قرمز رنگ بر روی شفت میکروفن جهت نمایش فعال بودن میکروفن
  • دارای کلید حق تقدم برای ریاست جلسه
  • قابلیت زمانبندی سخنرانی
  • قابلیت ذخیره سازی صدا با کسفیت بالا

میکروفن کنفرانس سری BD-900 مارک صامع

سیستم کنفرانس صامع

مشخصات فنی :

  • دارای دو خط و اتصال 35 میکروفن بر روی هر خط جمعا 70 میکروفن
  • قابلیت اتصال به دستگاه افزایش دهنده تا 140 میکروفن
  • قابلیت انتخاب 1، 3 و 6 میروفن به صورت دستی و اتوماتیک
  • قابلیت اتصال به تلفن کوپلر جهت ارتباط با خارج از سالن کنفرانس
  • ورودی یک میکروفن دینامیک و بی سیم با ولوم مجزا
  • دارای دو خورجی هدفون بر روی هر کنسول
  • جذب صدای مطلوب توسط میکروفن پترن کاردیوئید
  • دارای نمایشگر قرمز رنگ جهت نمایش فعال بودن میکروفن

مزایای خرید سیستم کنفرانس ایرانی

امروزه شرکت های داخلی موفقیت های چشمگیری در تولید تجهیزات کنفرانسی دست یافته اند که از مزایای زیر برخورداند:

  • قیمت مناسب نصبت به براندهای اروپایی
  • تنوع محصولات نسبتا مطلوب
  • خدمات پس از فروش به مراتب بهتر از برندهای چینی و اروپایی
  • خدمات فنی و پتشیبانی خوب
  • موجود بودن قطعات در صورت خرابی و نیاز به تعویض
  • ایجاد اشتغال و مشارکت در توسعه ی صنایع الکترونیکی کشور

بهترین گارانتی و خدمات پس از فروش به ترتیب:

  • تجهیزات کنفرانس صامع – 2سال گارانتی تعویض 10 سال خدمات پس از فروش
  • تجهیزات کنفرانس تلویک – 1سال گارانتی 10 سال خدمات پس از فروش
  • تجهیزات کنفرانس رستمومنت – 1سال گارانتی 10 سال خدمات پس از فروش
  • تجهیزات کنفرانس بوش – 1سال گارانتی 5 سال خدمات پس از فروش

سوالات متداول

شما چه برندهایی را در این زمینه توصیه میکنید؟

تعددی از برندهای معتبر موجود در بازار ایران عبارتند از تلویک ساخت بلژیک، بوش ساخت آلمان، رستمومنت ساخت چین، صامع ساخت ایران و…

برای انتخاب تجهیزات کنفرانس مناسب چه کاری انجام دهیم؟​

برای انتخاب یک تجهیزات کنفرانس مناسب فقط کافیست با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

شرکت پدیده صدا و تصویر ایرانیان چه خدماتی ارائه میدهد؟

این شرکت در زمینه مشاوره، طراحی ، ساخت و تجهیز سالن های جلسات در سرتاسر کشور خدمات خود را ارائه می نماید. خدمات پس از فروش این شرکت برای برخی برندها شامل 2 سال گارانتی تعویض و 10 سال خدمات پس از فروش می شود.

سیستم صوت جانبی سالن کنفرانس چیست؟

در بسیاری مواقع جهت افزایش کیفیت صدای تجهیزات کنفرانس ، پخش یک فایل صوتی ، پخش صدای سایر نقاط در جلسات ویدئو کنفرانسی و از راه دور و … از چند بلندگوی دکوراتیو مجزا به همراه آمپلی فایر مخصوص استفاده می شود که به مجموعه آنها سیستم صوت جانبی کنفرانس می گویند.

قیمت سیستم کنفرانس به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت سیستم کنفرانس به تکنولوژی استفاده شده در آن و وجود قابلیت های مثل اتوتراکینگ، رای گیری و ترجمه همزان و نیز برند ، کشور سازنده و خدمات پس از فروش آن بستگی دارد.

تجهیزات کنفرانس از چه اجزایی تشکیل میشود؟

به طور کلی تجهیزات کنفرانس از سه بخش اصلی میکروفن ریاست، میکروفن شرکت کننده و منبع تغذیه تشکیل می شود.

سیستم اتوتراکینگ چیست؟

سیستم اتوتراکینک مجموعه ای از تجهیزات است که به تجهیزات کنفرانس قابلیت تصویربرداری اتوماتیک میدهد.

آیا شما در همه ی شهرهای کشور خدمات ارائه میدید؟

بله این شرکت افتخار اجرای پروژه های بسیاری در سرتاسر کشور عزیزمان را دارد.