پدیده صدا و تصویر ایرانیان

طراحی و اجرای دکوراسیون و آکوستیک سالن همایش آمفی تئاتر کنفرانس

طراحی و اجرای دکوراسیون و آکوستیک سالن همایش آمفی تئاتر کنفرانس

[supsystic-gallery id=’26’]

 

ارائه دهنده مشاوره رایگان و طراحی دکوراسیون و آکوستیک جهت سالن های همایش ، آمفی تئاتر ، کنفرانس و استودیوهای صدابرداری و تصویربرداری

دکوراسیون و آکوستیک در تجهیز سالن های همایش و آمفی تئاتر و کنفرانس از اهمیت بالایی برخوردار میباشد از این رو توضیحات مختصری از لحاظ متریال و قیمت برای شما اشاره مینماییم. در اجرای دکوراسیون و آکوستیک میتوان از متریال های مختلفی از جمله :
1- MDF
2- پنل های کناف از جنش گچ
3- پنل های دی فیوز
4- پارچه و پشم شیشه و …
استفاده نمود که در حال حاضر در ایران به دلیل استحکام بالا و قیمت مناسب بیشتر از MDF به همراه پشم شیشه استفاده میشود که از این رو در این بخش درباره چگونگی اجراء و انواع آن صحبت میکنیم.
در اجرا دکوراسیون و آکوستیک با استفاده از MDF باید به این نکنه توجه داشت که قبل از هر چیز میبایست طرح های 3D یا همان طرح سه بعدی از سالن مورد نظر متناسب با سلیقه و نوع کاربری مجموعه آماده شود و سپس شروع به اجرای آن نمود چرا که در این حالت اجرای کار به صورت کامل و بدون هیچ گونه مشکل انجام خواهد گرفت. پس از آماده شدن طرح های 3D در ابتدا می بایست با توجه به طرح اجرای آهن کشی یا همان شاستی کشی با استفاده از پروفیل های 2*2 یا 3*2 یا 4*6 و … را اغاز نمود سپس با استفاده از چوب های چهار تراش از جنس چوب روس یا افرا  اقدام به اجرا و اماده سازی بستر زیر کار جهت نصب پنل های ام دی اف می نماییم.
در این جا به این نکته باید توجه نمود که قبل نصب پنل های MDF باید تمامی فضاهای خالی بین چوب های چهار تراش را با استفاده از عایق صوت از قبیل پشم شیشه یا پشم سنگ پر نمود و با استفاده از پارچه های سوزنی نازک که بصورت کامل بر روی زیر کاری ساخته شده کشیده میشود محافظت نمود و بعد از آن اقدام به نصب پنل های ام دی اف نمود.
شایان ذکر است برای اجرای بحث آکوستیک بهتر است قبل نصب پنل ها بر روی آنها با استفاده از دستگاه CNC حفره یا برش هایی متقاطع در زیر و روی ام دی اف ایجاد نمود که جاذب صوت زیر کار که همان پشم شیشه یا پشم سنگ باشد به شکل مطلوب از انعکاس و یا عبور صدا جلوگیری نمایید.
در آینده بیشتر در مورد شیوه های اجرای دکوراسیون سالن های همایش و آمفی تئاتر و کنفرانس با استفاده از متریال MDF (ام دی اف ) صحبت خواهیم نمود.
جهت مشاهده قیمت محصولات مرتبط کلیک کنید.
نمونه کارهای طراحی سه بعدی:
[supsystic-gallery id=’22’]